איך לנצח כל מזג אוויר

ביגוד בחופשות סקי הוא נושא לא פשוט. לכל אחד יש את ההעדפות שלו, את השיטות שלו ומה שנוח לו בהתאם לאופי הגלישה שלו.  מה גם שחופשת גלישה היא זמן יקר מאוד ואנחנו רוצים להנות מכל רגע ובטח שלא לקפוא מקור או להזיע כאילו אנחנו בלחות התל-אביבית.

ביגוד בחופשות סקי הוא נושא לא פשוט. לכל אחד יש את ההעדפות שלו, את השיטות שלו ומה שנוח לו בהתאם לאופי הגלישה שלו. 

מה גם שחופשת גלישה היא זמן יקר מאוד ואנחנו רוצים להנות מכל רגע ובטח שלא לקפוא מקור או להזיע כאילו אנחנו בלחות התל-אביבית.

ננסה בכתבה הבאה לנסות להעביר לכם מספר כללים בסיסיים בלבוש שלג שיעזרו לכם להיות מוכנים לכל מזג אוויר שאתם עלולים לפגוש בחופשה.

אז נתחיל בהנחת יסוד חשובה: בגדי סקי ביסודם הם מנדפים זיעה. סקי וסנובורד הם פעילות ספורטיבית לכל דבר מה שהופך נידוף זיעה לתכונה קריטית בביגוד זה. מצד שני, ההיגיון אומר לנו שנידוף זיעה ואטימות למים הן תכונות מנוגדות. אבל אין סיבה לדאגה! בזכות פיתוחים חדשים בתחום הבדים כיום יש מוצרים מדהימים שעושים את שני התפקידים מצויין. מוזמנים לקרוא עוד על בד הGore-Tex

רוב גולשי הסקי סנובורד מחזיקים במעיל אחד ומכנס אחד. עובדה זו מגבילה את מרווח התמרון שלנו בביגוד העל שלנו, והמשחק נשאר בביגוד התרמי ומה שיבוא מתחת למעיל ולמכנס.

אז עקרון בסיסי בלבוש שלג הוא ״שיטת הבצל״. השיטה אומרת שאנחנו רוצים לשים מספר שכבות לבוש במטרה שיהיה לנו מגוון שילובי שכבות שיספק לנו נוחות מירבית. שיטה זו נהדרת, אבל אני ארצה לעשות הפרדה לארבעה מדרגי מזג אוויר, ובוא נגיד ארבעה בצלים שונים:

מזג אוויר חם – טוב לא באמת חם, אבל נדבר על כל התחום שבין 0-10 מעלות. בטמפרטורה כזו בשילוב שמש ישרה, ייתכן ואפילו מעיל סקי דק יהיה חם. לכן נמליץ לכם ללבוש בונדד בשילוב של חולצה תרמית דקה.

מזג אוויר סביר – רוב העונה זה מזג האוויר באתרים האלפינים. אנחנו מדברים על (-7)-0 מעלות צלזיוס. במזג אוויר כזה נמליץ על שכבה תרמית מעובי בינוני ומעיל גלישה.

מזג אוויר קר – בזמן סופות וימים קרים ללא שמש הטמפרטורה באתרים יכולה לרדת גם מתחת ל(-10). במזג אוויר כזה נמליץ לכולם להצטייד גם בתרמי תחתון. חוץ מזה חשוב להוסיף עוד שכבת מחממת כמו מיקרו פליז או סוודר פליז של ממש. בכל מקרה אל חשש, במידה ותחושו כי חם מידי תוכלו להוריד כל אחת מהשכבות ולחזור ללבוש התואם יום חם.

מזג אוויר ארקטי- נדיר לראות את הטמפרטורה באתרי הסקי באירופה צונחת מתחת ל(-15) אבל במידה ואתם נוסעים לחופשות סקי בקנדה או בארה״ב זהו תרחיש אפשרי לגמרי. במצב כזה אתם תידרשו ללבוש תרמי עליון ותחתון מהסוגים העבים יותר. להם יש להוסיף מעיל ביניים מבודד (בסגנון של שמיכת פוך) ועל זה תוכלו לשים את מעיל הסקי הרגיל שלכם.

לבסוף, ולא פחות חשוב, אסור לשכוח את הגרביים. חשוב להבין כי גרביים רגילות אינן מתאימות לספורט שלג. יש צורך בגרביים מיוחדות המסוגלות לשמר חום תוך כדי נידוף זיעה. יש מגוון רחב של גרביים ועל כל אחד למצוא גרב מתאימה לרמת הרגישות שלו לקור. 

חוששים מהקור? רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש? מוזמנים להגיע לחנות שלנו ונעזור לכם להצטייד בביגוד התרמי של מותגי השלג בעולם לקראת החופשה שלכם!