אתרי האופ-פיסט הטובים בעולם

בין אם אתם גולשים מתקדמים, או נמצאים ממש בתחילת דרככם, תמיד הציפייה של כולנו היא לגלוש בשלג עמוק, וכמה שיותר עמוק- יותר טוב! ולכן, כבר שנים על גבי שנים שגולשי סקי וסנובורד מחפשים אחר האוף פיסטים הטובים ביותר. אז באיזה אתרים בעולם קיימים התנאים הטובים ביותר לגלישה שכזו? יצאנו לבדוק.

ורבייר (Verbier) – שוויץ

אם תשאלו את חובבי האוף-פיסט ברחבי העולם איזה אתר אירופאי הוא המועדף עליהם, כמעט בטוח שכולם יענו ורבייר, שוויץ. האתר ממוקם בקצה הדרום מערבי של שוויץ, ממש על גבול איטליה וצרפת, וכולל 400 ק״מ של מרחב גלישה. הטופוגרפיה, כלומר צורת פני השטח סביב האתר הזה, היא לא פחות ממושלמת לגלישת באוף פיסט, וכוללת עמקים רבים שמערכת מעליות משוכללת וחכמה מחברת ביניהם, בהם יש חלקים רבים בתוליים, שלא הוקמו בהם מסלולים בכוונה, שרק מחכים שתחרכו את השלג הטרי שנמצא בהם. העמקים הרבים והמגוונים יוצרים מערכות אקלים שונות מעמק לעמק. בורבייר העיירה עצמה כמעט ולא יורד שלג, והעיירה נהנת משמש ושמיים כחולים ברוב ימות החורף, ככה שתוכלו לגלוש בעמקים השונים בשלג שיגיע לכם עד המותן, ובסוף היום בעיירה עצמה להנות משמש ושמיים כחולים, יש יותר טוב מזה? במרחב הגלישה הזה מקיימים גם את סבב אליפות העולם בגלישת פרייריד מידי שנה, וקיימים מספר בתי ספר לסקי שעוסקים אך ורק בפרירייד. למשוגעים בלבד!

סן אנטון (St Anton) – אוסטריה

אם אתם מחפשים את האתר האוסטרי עם האוף-פיסטים הטובים ביותר, אין ספק שסן-אנטון משאיר הרבה פאודר לכל האחרים. האתר עצמו מחולק למספר מרחבי גלישה שיוצרים יחד 280 ק״מ של מסלולים, אבל בינינו, זה המרחב של סן אנטון עצמה (180 ק״מ של מסלולי גלישה) שיצרה את ההייפ סביב סצנת הפרייריד. בסן אנטון יורד הרבה שלג, והשילוב של הרבה שלג יחד עם עצים, וטופוגרפיה חדה במיוחד, יוצרת גן עדן של ממש למכורי פרירייד. בזכות העצים, גם בימים האפורים והסוערים ביותר אתם תוכלו לראות יחסית טוב, ויחד עם הטופוגרפיה החדה, כמעט אין סיכוי שתתקעו ולא תוכלו להמשיך גם אם נפלתם. אגב, זה המקום היחידי באוסטריה שניתן לעשות בו הלי-סקי לאקסטרמיסטים שביניכם. בלי קשר – אם אתם אוהבים לחגוג עד השעות הקטנות, אין מקום טוב מזה, ותמסרו ד״ש לברמן בקנגרו מאיתנו.

 

שאמוני (Chamonix) – צרפת

אם חשבתם שבירת האוף-פיסטים הצרפתית לא תופיע כאן, אז טעיתם. למרגלות ההר הגבוה באירופה, המונט בלאן (ובבקשה אל תזכירו לצרפתים על הר אלברוס) נמצא המקום הכי הרד-קור לאוף-פיסטים שתוכלו למצוא ביבשת. כבר בבוקר בכניסה לרכבלים בעיירה, אם תתקלו בגולשים עם ערימות של ציוד- גרזני שלג, חבלים על הכתף, תיקים עם כריות אוויר, וכל הציוד שאתם מתארים לעצמכם שמקצוענים אמיתיים צריכים בחיפוש אחרי האוף-פיסט. אזור הגלישה של שאמוני מתאפיין בשלג איכותי ביותר, בזכות הגובה של הרכס, ובמסלולי גלישה מאוד אנכיים. אורכם הכולל של המסלולים המסומנים הוא 157 ק״מ, אבל כמו שהבנתם, לא באמת באים לפה בשביל המסלולים. אגב, המון סרטים מפורסמים צולמו באיזור זה, וכמות ההליקופטרים שתראו באוויר שלוקחת את הגולשים לפסגות בתוליות באזור הוא פשוט לא נורמלי, ויזכיר לכם את השירות הצבאי בחיל האוויר.

ניסקו (Niseko) – יפן

יפן, יפן. החלום של כל מכור לפאודר מכל קצוות העולם הוא להגיע לכאן, במיוחד לאי הוקאידו (Hokkaido). המיקום המיוחד של יפן על כדור הארץ יוצר שלג בלתי רגיל. רוחות קרות מאוד מגיעות מסיביר, וביחד עם האוקיינוס השקט, האוקיינוס הגדול ביותר בכדור הארץ, שמאדה כמויות אדירות של מים, יפן מקבלת כמויות עצומות של פאודר מידי עונה. השלג רך ויבש מאוד, לא דומה לשום דבר שהכרתם. אם כבר הגעתם עד לפה, האתר המומלץ ביותר הוא ניסקו, המאגד בתוכו 4 אתרים שונים, ומרחבים בתוליים בלתי נגמרים שמגיעים עליהם ברכבל, ללא שום צורך בטיפוסים מיוחדים/הליקופטרים וכיוצא בזה. ניסקו ידועה גם ברמת ליפסטייל משוגעת, ואם אתם מחפשים להתפנק גם מעבר לשעות הגלישה, זה המקום.

 

וויסטלר (whistlerֿֿ) – קנדה

שמרנו את הדובדבן שבקצפת לסוף, וויסטלר! אולי האתר המפורסם ביותר על כדור הארץ נמצא במדינת בריטיש קולומביה שבקנדה, ממש מרחק נסיעה קצרה מונקובר ואתם בגן עדן לפרירייד, ובכלל. כשתגיעו לוויסטלר, אתם פשוט לא תאמינו לגודל של האתר הזה, אפשר לבלות פה שנים על גבי שנים ולא להשתעמם. כשמגיעים לכאן, פחות מדברים על אורך המסלולים, כי בוויסטלר- זה בעיקר בעיקר האוף פיסטים, ולכן אנחנו יכולים להגיד לכם שמרחב הגלישה שנקרא וויסטלר-בלקבומב כולל לא פחות מ- 32 אלף ק״מ מרובעים שרובם בתוליים לחלוטין, ורק מחכים לכם. עוד משהו שגורם לו להיות אולי האתר הכי טוב על כדור הארץ לפרירייד הוא העובדה שיש פה כמות ענקית של עצים, שגורמים לליינים שלכם להיות מרגשים יותר, ובעיקר לראות הרבה יותר טוב גם בתנאי ראות קשים. האתר הזה הוא גם המועדף ביותר ע״י מקצוענים מהסבב העולמי, ואל תופתעו אם אתם יושבים ליד מרק מקמוריס שון ווייט וטרוויס רייס ברכבל. וויסטלר גם מפורסם מאוד בנוגע לכל מה שקשור לפריסטייל, התקיימה פה אולימפיאדת החורף ב – 2010, ותוכלו למצוא פה הלף-פייפים ברמה הגבוהה ביותר בעולם, קיקרים בגודל של מגדלי עזריאלי ועוד כל מה שאתם יכולים לדמיין שצריך להיות בפארק אולימפי. לגמרי הבחירה האולטימטבית גם מעבר לפרירייד!

אז כמו שקראתם, לא חסר מקומות מושלמים לאוף-פיסטים על כדור הארץ שלנו, בין אם אתם רוצים לקפוץ לאירופה, או מוכנים לסוע רחוק יותר, יש אפשרויות מעולות. רק לפני שאתם עולים על הטיסה, היינו ממליצים גם לבדוק את נושא העומס באתר (חגים מקומיים, חופשי בתי ספר ועוד) כי אין משהו יותר כואב מלראות אוף-פיסט שנגלש עוד לפני שהגעת עליו. תהנו!

 

סקי-פס