בטיחות לפני הכל

אז אחרי שרכשתם את החופשה, וקניתם את הציוד, והתאמנתם בתרגילי כושר, הגיע הזמן לצאת. אבל רגע, האם יש ברשותכם את המוצרים החשובים ביותר לחופשה?

אז אחרי שרכשתם את החופשה, וקניתם את הציוד, והתאמנתם בתרגילי כושר, הגיע הזמן לצאת. אבל רגע, האם יש ברשותכם את המוצרים החשובים ביותר לחופשה?

סקי וסנובורד זה ספורט מדהים. אין כמעט מי שלא נדבק בחיידק שיגרום לכם לצאת לשבוע (לפחות) באלפים שנה אחרי שנה, אבל צריך לזכור שמדובר בספורט שיכול להיות מסוכן (אפילו מאוד) אם לא נערכים בצורה נכונה ובטוחה לחופשה מבחינת מוצרי המיגון, ולכן אלה בין המוצרים היחידים שאנחנו ממש מתעקשים עם הלקוחות שלנו לרכוש.

קיימים המון סוגים של מיגונים, כל מפרק ועצם שאתם יכולים לדמיין, ובאמת שכולם חשובים, אבל אנחנו נתרכז במספר מיגונים מרכזיים החשובים ביותר לחופשות הראשונות:

קסדה

אי שם לפני 30 שנה זה לא היה מוחלט וייצוק שגולשים עם קסדה על הראש, והיה ניתן למצוא גולשים הגולשים גם עם כובע צמר, או אפילו סתם עם הקרחת בחוץ. היום ניתן להגיד שזוהי כבר מוסכמה מוגמרת על כלל ציבור הגולשים, ולא תיתקלו בגולשים שאין קסדה על ראשם. לא רק זה, יש אתרים ברחבי הגלובוס שאוסרים על גלישה ללא קסדה ועשויים להחרים לכם את כרטיס הרכבלים (הסקי-פס) במידה ויתפסו אתכם בלעדיה. ברכישת הקסדה חשוב לבדוק שהיא עומדת בתקן לנפילות סקי וסנובורד (לא, הקסדה שלכם מהקורקינט החשמלי כנראה לא מתאימה..) וזאת על מנת שהיא תעשה את עבודתה במידה והיא תצטרך. חשוב שהיא תיהיה נוחה ובמידה הנכונה. חשוב לדעת!- במידה ובחרתם לשכור קסדה באתר הסקי ולא לרכוש, חשוב מאוד לבדוק את טיב הקסדה ומצבה הפנימי, קסדה שעברה מכה רצינית כבר לא נחשבת בטוחה לשימוש, ולא תמיד ניתן לשים לב לזאת, ולכן ההשכרה לעיתים עשויה להיות מסוכנת!

מיגון כף יד

הפציעה השכיחה ביותר לגולשים מתחילים היא ללא ספק שבירת/נקע של פרק כף היד. במהלך השבועות הראשונים לגלישה מירב הנפילות הם פתאומיות, ובד"כ לא מצפים להם, ולכן האינסטינקט הטבעי של הגוף הוא לשלוח את כפות הידיים קדימה/אחורה על מנת להגן על גופכם בעת הנפילה. כתוצאה מכך, פרקי כף היד חוטפים בומבות רציניות, שלעיתים קרובות עשויות לגרום לכם לשבור אותם, להשאר בחדר במהלך שאר החופשה כשכולם גולשים, ועוד לא הזכרנו את תקופת השיקום בארץ. לא חבל? זה זול, נוח וכל כך פשוט!

מכנסי מיגון

אם אתם גולשי סנובורד מתחילים, אתם תודו לנו אחרי שתרכשו את המוצר הזה ותראו את חברים שלכם לידכם בשבוע הראשון מקללים כל בוקר את הרגע שהם קמו. השבוע הראשון, בעיקר לגולשי סנובורד, מלא בנפילות על הישבן. כמה מלא? בואו נגיד שללא מגן אתם תתחילו להכיר את עצם הזנב שלכם מקרוב. חשוב לציין, שזה לא מוצר חובה לכל גולש כמו קסדה ומיגון פרק כף יד, אבל זה בהחלט מקל בצורה גבוהה על הלימוד במהלך השבועות הראשונים, השלג לא רך כמו שראיתם בסרטים של רד-בול, וכל נפילה עליו ממש מרגישה דומה לנפילה על אספלט..

לסיכום, כמה סיפורים כבר שמענו, וכמה עוד נשמע בעתיד.. ההוא ששבר את פרק כף היד ביום הראשון מהנפילה הכי סתמית שבעולם, זה שלא יכל לגלוש כבר ביום השלישי אחרי שלא הפסיק ליפול על הישבן ביומיים הראשונים, וכלה בדברים חמורים יותר (לא עלינו!) עשו לעצמכם טובה, ותתמגנו!

חופשה מוגנת ובטוחה לכולם!

סקי-פס