כשאתם עולים על הבורד או המגלשיים, כל תשומת הלב הולכת לעיצוב, לגמישות, אולי אפילו לגרפיקה. אבל יש חלק אחד – קריטי – שנמצא מתחת לרגליים ושאתם כנראה לא חושבים עליו מספיק: התחתית. היא זו שנוגעת בשלג, היא זו שקובעת אם תרגישו שאתם טסים או גוררים רגליים. להבין את סוגי התחתיות ואיך לטפל בהן – זו הדרך הפשוטה לשדרג את החוויה על ההר. בואו נכיר באופן כללי ובסיסי את אחד המרכיבים החשובים בבורד.
סוגי תחתיות – ומה ההבדל ביניהן
- תחתית אקסטרודד (Extruded)
הגרסה הבסיסית והפשוטה יותר. מיוצרת בתהליך זול ומהיר, קלה לתיקון, לא דורשת הרבה ווקס, וגם אם שכחתם – היא תמשיך לעבוד. מצד שני, היא פחות סופגת ווקס ולכן פחות מהירה. אידיאלית למי שמעדיף לגלוש בלי להתעסק יותר מדי בתחזוקה, או למי שנמצא בתחילת הדרך. - תחתית סינטרד (Sintered)
פה מדובר ברמה גבוהה יותר – חומר דחוס יותר, נקבובי, שסופג ווקס בצורה מעולה. התוצאה – מהירות גבוהה יותר, במיוחד בתנאים טובים בנוסף, סוג תחתית בעל עמידות גבוהה לחריצים. החיסרון – אם לא תשקיעו בתחזוקה, תרגישו בהבדל די מהר. יובש, שריטות או חוסר ווקס יורגשו בגלישה.
איך זה משפיע עליכם במסלול
תחתית מטופלת כראוי – תיתן לכם גלישה חלקה, אחיזה טובה, ויכולת לשמור על מהירות גם במקטעים שטוחים. תחתית מוזנחת – תגרום לכם “להיתקע” פתאום, לאבד מומנטום, או לגרור את עצמכם עם המקלות.
תחזוקה נכונה – המפתח לחיים ארוכים וביצועים
- ניקיון יומיומי – בסוף כל יום גלישה, נגבו את התחתית משלג או לכלוך.
- ווקס קבוע – גם תחתית אקסטרודד וגם סינטרד נהנות מווקס, פשוט הסינטרד דורשת את זה בתדירות גבוהה יותר.
- תיקון שריטות – אל תתעלמו. גם חריץ קטן יכול לפתוח את הדרך ללחות ולפגיעה בחומרים הפנימיים. תיקון מוקדם זול ומהיר יותר, ועם כבר תיקון אז בסדנה איכותית שתדע להתייחס אל הבורד שלכם בכבוד הנדרש.
- אחסון חכם – לפני הקיץ, נקו היטב, מרחו שכבת ווקס עבה והשאירו אותה על התחתית! זה ישמור על התחתית מלחות ואבק.
התחתית אולי לא מקבלת את הפוקוס כמו המגלשיים החדשים או הביינדינגס הצבעוניים, אבל היא הלב של כל גלישה מוצלחת. תבינו מה יש לכם, תתאימו את הטיפול אליו, ותגלו שההבדל בין “בסדר” ל”מטורף” נמצא ממש מתחת לרגליים שלכם.
לפרטים נוספים מוזמנים לשלוח לנו הודעת WhatsApp– או פשוט להגיע. סקי-פס חנות הסקי והסנובורד הגדולה בישראל, רחוב השלושה 3ב, תל אביב.
טלפון 03-5372204