עונה באתר סקי – איך מגשימים חלום?

בשנים האחרונות ניתן לראות באתרי הסקי מספר הולך וגדל של סיזיונרים ישראלים. למי שלא מכיר הסיזיונר (מלשון season – עונה) הוא גולש שבחר לבלות את כל העונה באתר סקי ולא לבקר רק לשבוע. 

לא מדבר אליכם לאכול סטלות בהודו? כבר ראיתם את כל מרכז אמריקה בסטורי? תרשו לנו להציג לכם את האופציה הכי טובה לטיול ארוך!

 

בתור התחלה, בואו ננפץ כמה סטיגמות לגבי סיזיונרים:

  • ״כדי להיות סזיונר צריך אזרחות זרה״ – אז כן, כדי לעבוד באיחוד בהחלט צריך אזרחות, אבל כדי לגלוש תקופה ממושכת זו לא חובה. לגבי עניין הויזות נרחיב בהמשך.
  • ״אני כבר לא בגיל לעשות עונה״ – מאז הקורונה החלה תרבות הולכת וגדלה של נוודי היי-טק. אלו הם אנשים המסוגלים לעבוד מרחוק ובוחרים לנצל את הפריבילגיה הזו על מנת לטייל בעולם. עניין זה מאפשר גם לאנשי קריירה להגשים את חלום העונה שלהם מבלי לוותר על ההתפתחות האישית.
  • ״לעשות עונה זה מאוד יקר״ – אז זהו שלא! נכון שחופשת סקי זה אירוע יקר, אבל למי שלא ידע ברוב האתרים סקי-פס עונתי עולה כמו סקי-פס לשלושה שבועות. כמו כן, ניתן לחסוך המון כסף בבישול עצמי של האוכל וחלוקת דירה עם אנשים נוספים. 
  • ״חצי שנה זה המון״ – אז נכון העונה היא חצי שנה, אבל אתם לא חייבים לבוא לכולה. מצד שני, ברגע שתתחילו להיות חלק מהנוף של האתר ותכירו את קהילת הסיזיונרים לא תרצו לעזוב

 

החלטנו שעושים עונה, מה הלאה? אז יש כמה דברים שצריך לוודא לפני שאנחנו טסים לעונה:

 

  1. טיסות – לסגור טיסה כבר מזמן הוא לא ביג-דיל. ההמלצה שלנו היא לסגור טיסה לימי שבת או ראשון משום שאלו הימים שרוב התיירים מגיעים לאתר ותוכלו למצוא הסעות מאורגנות וזולות.
  2. ביטוח – לבטח את עצמכם לספורט חורף לתקופה ממושכת עלולה להיות משימה לא זולה, לכן נמליץ לכם לבצע סקר שוק מקיף לפני שאתם סוגרים ביטוח לתקופה ממושכת. מצד שני אל תתפשרו על אף אחד מסיעי הביטוח כי בסופו של דבר מדובר בספורט אקסטרים ופציעות הן עניין שכיח.
  3. ויזות – אם אין ברשותכם אזרחות זרה, אתם תקבלו ויזה בכניסה למדינה. בצרפת הויזה הניתנת בהגעה היא לשלושה חודשים. לעומת זאת באיטליה, אוסטריה ושוויץ הויזה הניתנת היא ל 90 ימים. רוצים לבלות יותר זמן ולא יודעים מה לעשות? אחת האופציות העומדות בפניכם היא לקחת טיסות לאו-קוסט. בין אם זה ליעד אחר באירופה ובין אם לביקור מולדת, היציאה מהמדינה תעניק לכם חידוש ויזה. מה גם שאחרי כמה שבועות בנוף המושלג אתם תשמחו לראות נוף שונה.
  4. דיור – למצוא דירה לעונה יכולה להיות קשה כמו למצוא דירה בתל-אביב… אלו מכם שרוצים לנסוע לתקופה קצרה יותר יכולים להסתייע באתרי האינטרנט שמציעים השכרות לתקופות קצרות. מי שרוצה לשהות יותר זמן ארוך יותר יוכל להשכיר דירות עם חוזה עונתי מול אחד הישראלים שכבר גרים באתרים או ליצור קשר עם משרד נדל״ן מקומי. קחו בחשבון שהאינטרקציה עם סוכני הנדל״ן המקומיים היא בדרך-כלל לא פשוטה וסזיונרים רבים בוחרים להסתייע בישראלים מנוסים שכבר עשו עונות וגרים כל עונה באתר. בחירת השותפים חשובה לא פחות, במיוחד בגלל שהדירות קטנות ובסופות אפשר להעביר כמה ימים רצופים בדירה. ההמלצה שלנו היא לא להתפשר על שותפים, להיפגש לפני שטסים ולהבין שיש אותו וויב.
  5. אוכל – אז כן, בתור עונתיים אתם לא תוכלו לבזבז 40 אירו על פונדו כל ערב. מה שכן, הסופרים באתרי הסקי (ומחלקת האלכוהול במיוחד) עשירים מאוד והמחירים נמוכים ממה שאנו רגילים מהארץ. ברבע ממחיר ארוחה במסעדה תוכלו להכין ארוחה נהדרת בבית. מי מכם שזקוק לאוכל כשר, יכול לתקשר עם אחד מבתי החב״ד או הקהילות היהודיות באיזור והם יוכלו לעזור לכם להצטייד לעונה.
  6. כסף – על מנת להגשים את החלום, אתם תצטרכו לא מעט כסף. אופציה אחת היא לבוא עם חיסכון מהארץ ולחיות לפי תקציב מסודר. אופציה שנייה היא לאלו שמחזיקים באזרחות אירופאית והיא לעבוד בזמן שהייתכם באתר. אם תבחרו לעבוד באתר עליכם לקחת בחשבון כי העבודה תגזול מכם זמן גלישה ואנרגיה לפעילויות אחרות. 
  7. פציעות – בתור עונתיים אתם משקיעים מלא כסף בציוד, ביטוח, טיסות ודיור. לכן אנחנו ממליצים לכם לשמור על עצמכם ככל הניתן. העונה ארוכה, יהיה לכם המון זמן לגלוש, תשארו בתחום הנוחות, השתמשו במגנים ומתחו את הגבול רק כאשר אתם מרגישים בטוחים. כל חלום העונה יכול להתפוצץ ברגע אחד של חוסר ריכוז. מצד שני צריך להבין שפציעות הם חלק מכל ספורט אקסטרים. למרות הדודא המטורפת לגלוש, העונה ארוכה וסיכוי טוב שכמה ימי מנוחה ללא גלישה יצילו אתכם מהחמרה של פציעה קיימת.
  8. ציוד – תופתעו לשמוע שמלאי ציוד הגלישה (וציוד המיגון במיוחד) באתרים הוא מוגבל ורוב הציוד האיכותי במידות הסטנדרטיות נגמר כבר בחלקו המוקדם מאוד של העונה. כמו כן, צריך להבין שציוד לעונתי הוא לא זהה לציוד שיקנה אדם שגולש שבוע בשנה. לכן, אנחנו ממליצים לכם לבוא מצויידים היטב מהארץ.

אצלנו בסקי פס, יש מבחר ענק של ציוד סקי וסנובורד וצוות המוכרים המנוסים שלנו ישמחו לעזור לכם להצטייד לעונה שלכם. חוץ מזה, מוכרים רבים שלנו בילו תקופות ממושכות באתרי סקי ונשמח לדבר ולשתף מהידע ומהניסיון שלנו. מחכים לכם 🙂