איך לבחור כפפה מנצחת

מה יותר מוריד מיום גלישה שנגמר עם כפפות ספוגות רטובות וקפואות?! שום דבר. דייייייי כולנו יודעים שזה הכי מבאס שיש. אם לא הבנתם את הרמז - כנראה שהגיע הזמן להתחדש לפני שהאצבעות שלכם יתחילו לשנות צבעים ולנשור. אז מאיפה מתחילים? ומה לעזאזל ההבדל בין "מיטנס" לכפפה רגילה? ריכזנו לכם הכל פה. אל תדאגו. לא תישארו מבולבלים.

מה יותר מוריד מיום גלישה שנגמר עם כפפות ספוגות רטובות וקפואות?! שום דבר. דייייייי כולנו יודעים שזה הכי מבאס שיש. אם לא הבנתם את הרמז – כנראה שהגיע הזמן להתחדש לפני שהאצבעות שלכם יתחילו לשנות צבעים ולנשור. אז מאיפה מתחילים? ומה לעזאזל ההבדל בין "מיטנס" לכפפה רגילה? ריכזנו לכם הכל פה. אל תדאגו. לא תישארו מבולבלים.

אז כיום בשוק יש שלוש פירמות של כפפות: הכפפה הרגילה שנפוצה כבר שנים, כפפת המיטנס שפרצה לשוק השלג בשנים האחרונות וכפפת הלובסטר שהיא מאין הכלאה בין השתיים. היום נדון רק בשני הסוגים הראשונים משום שכפפת הלובסטר היא נישתית ולא נפוצה.

כשמשווים כפפת אצבע מול כפפת מיטנס יש שני פרמטרים חשובים שעלינו לשקול: חימום ותנועתיות.

לגבי החימום אין ספק שכפפת המיטנס מנצחת בפער גדול. הניצחון נובע מהעובדה שבכפפה רגילה יש הפרדה בין כל אצבע מה שגורם שכל אחת מהאצבעות צריכה לחמם את עצמה בתא האישי שלה. לעומת זאת בכפפת מיטנס כל האצבעות נמצאת יחד באותו תא ודואגות לחימום הדדי זו של זו. אל דאגה, לאלו מכם שחוששים מהתחושה המוזרה שבמגע בין האצבעות, ברוב הכפפות יש מחיצת בד דקה שמבטלת את התחושה ושומרת על החמימות.

בנוגע לתנועתיות, אין ספק שכפפות האצבע מנצחת בפרמטרים רבים כמו: פתיחת חטיף אנרגיה, החזקת פלאפון או מצלמה ופתיחת רוכסנים קטנים. לעומת זאת פעמים רבות לאחר ניסיון כושל בביצוע אחת מהמשימות נבחר להוריד את הכפפה. אם כבר מדברים על לשים ולהוריד כפפה אז זהו ניצחון של כפפת המיטנס, בה אין צורך להתאים כל אצבע לתא נפרד.

אז אחרי שבחרנו את סוג הכפפה ישנם עוד כמה פרמטרים לדבר עליהם:

  1. כפפת סקי או סנובורד – אז התשובה היא פשוטה, תבחרו בכפפה שתאומת את סגנון הגלישה שלכם. בכפפת סנובורד תמצאו חומרים אגרסיבים שמיועדים לבוא במגע עם השלג ושפה גדולה שתמנע חדירת שלג. בכפפת סקי תמצאו חימום מוגבר וחלק עם חיכוך גבוהה בפנים היד לאחיזה במקל.
  2. נשימות ואטימות – כמו במעילים גם לכפפות יש רמות אטימות ונשימות. אציין כאן שהאידיאל לכפפה הוא בד הGore-Tex (עליו תוכלו לקרוא לעומק כאן) האיכותי והעמיד שיספק לכם אטימות נהדרת ויכולת נידוף זיעה אידיאלית.
  3. שימוש בכפפת ליינר – אז אנשים רבים חושבים שהוספת כפפה נוספת הוא מה שיחמם את היד בימים קרים למרות שלפעמים ההפך הוא הנכון. כפפת הליינר משבשת את מנגנון נידוף הזיעה של הכפפה הרגילה. עניין זה עלול לגרום לכם להיות עם שתי זוגות כפפות סחוטות מים וגרוע מכך, יד קפואה ולא מתפקדת.
  4. מזג אוויר – פעמים רבות הכפפה שתרצו בחודשים ינואר-פברואר היא לא הכפפה שתרצו בחודשים מרץ-אפריל. לכן אם בד״כ אתם נוסעים לחופשות סקי האביב נמליץ על כפפה דקה יותר עם פחות שכבות חימום לשמירה על נוחות מירבית.
  5. מיגון – גולשי סנובורד רבים אוהבים להצטייד במיגון עבור פרק כף היד. לגבי המיגון נגיד שמצד אחד הוא אכן מגן ועוזר בחופשות הראשונות, אבל בהמשך נהיה גורם מגביל. לכן לאלו המעוניינים במיגון נמליץ בדרך-כלל על כפפה עם מיגון שניתן להסיר. כפפות אלו עשויות מחומרים אגרסיבים יותר ונקודות המגע של המגן בשלג מחוזק בשכבה נוספת. 

נסיים בכמה טיפים לשמירה על טמפרטורה נעימה בכף היד:

  1. לא לאגרף את היד – אנשים רבים חושבים שכיווץ חזק של היד הוא מה שיחמם אותה, אז אל! ההפך הוא הנכון. אגרוף היד פוגע בזרימת הדם ליד שהוא זה שמביא דם חם מהליבה אל הפריפריה.
  2. לשמור על הליבה חמה – בהמשך לסעיף הקודם, אם תשמרו את הליבה, כולל הזרועות חמות בלבוש תרמי נכון, (מוזמנים לקרוא עוד על לבוש תרמי כאן) תהיה זרימה נכונה של חום לכפות הידיים שלכם.
  3. לדאוג של יכנס שלג לכפפה – אולי נשמע קצת מצחיק אבל בימי גלישה אנחנו מופצצים שלג וברוב הפעמים שנוריד את הכפפה איזה גוש שלג יתגנב לכם פנימה. לכן, כאשר אתם מורידים את הכפפה נסו להכניס אותה לכיס או להחזיק אותה הפוך. לשלג שיכנס יהיה מאוד קשה לצאת ובדרך-כלל הוא פשוט יקפיא לכם את אחת האצבעות.

בונוס : איך תשמרו את הרגליים שלכם חמות

  1. שימרו את הליבה חמה – בדיוק כמו שהוסבר בנוגע לכפפות.
  2. יבשו היטב את הנעליים בלילה – אל תתעצלו, הוציא את הליינר ושימו אותו בקרבת (לא קרוב מידי!) לגוף החימום בדירה. זה ישנה את עולמכם ויהפוך את הבוקר למחרת לנעים בהרבה.
  3. השתמשו בגרביים דקות – נשמע קצת מוזר, אבל כמו השימוש בכפפת הליינר, נעלי הסקי והסנובורד שלכם מיועדות לנדף זיעה. גרב יעודיית ודקה של סקי/ סנובורד תעזור לנעל לנדף זיעה ולשמור את הרגל שלכם יבשה וחמה.

אז אלו הכללים המנחים שחשוב לנו לשתף איתכם כדי שתהנו כמה שיותר בחופשת השלג שלכם. רוצים להתכונן כמו שצריך לחופשה הבאה? אנחנו מזמינים אתכם לבוא ולהתרשם ממבחר הכפפות העצום שיש לנו בסניף סקי-פס בתל אביב.